15 feb. 2010

Asvedin twentyfive

   The Lord has done it again - He just surprized me a lot! In another post I'll tell you what it's all about. Well, the rest of this post's gonna be in Swedish, since I don't think that I'm gonna be able to explain, for example, "trasmatta" and "torp" in english.

----------------------------------------------------------------------------------------

Jag satt och kikade igenom lite gamla inlägg och fann detta, som jag skrev den sjuttonde (17/3) i år:

"Jag vill så gärna bo på ett ställe med djupa, svarta tjärnar som de i Emil i Lönneberga. Med en gård omsluten av djup, mörkt, mörkt grön skog, men också med kuperade jätteängar med stora kullar och högt grönt gräs blandat med en mängd olika sorters blommor. Gräset, som man sedan manuellt skördar med lie. Gräset som man låter torka på hässjor. Ängarna, som skiljs åt av gärdsgårdar, som man under midsommarnatten klättrar över samtidigt som man letar sju olika sorters blommor. Otroligt vackra, ljusa, ljumma Junikvällar med kvällsdopp och så småningom sagolika solnedgångar. Ett torp med ljusgrått trägolv och enkla ljusgråa bord m. tillhörande stolar. Trasmattor på golven, stora fönster med ljusa gardiner som vid öppnande av fönstren, livligt fladdrar i vinden. En brygga vid den lilla sjön, samt en eka att ro ut i på kvällskvisten. Se hur fisken vakar, på jakt efter flugor och andra flygfän. Sängarna i form av sådana lådor som man hade förr i tiden. Tänk att kunna vakna upp på morgonen, gå ut innan solen ej hunnit torka upp gräsets morgondagg, känna hur luften är fuktig och känna doften av nattens regn, bara vandra där barfota. Se hur fjärilarna flyger runt omkring. En höskulle full av hö, som man sover i, under en mysig hästfilt.
Den absoluta friheten måste vara att kunna strosa fram längs en gammal smal skogsväg, behöva öppna stora grindar för att kunna passera, höra hur små fåglar piper efter mat i det tidiga morgondiset. Att känna att man bara behöver vara, ingen planering, ingen stress utan bara total frid. Ljuvligt, helt fantastiskt underbart!"

   Då insåg jag inte att jag har ett himmelrike väntande framför mig, där jag kommer att kunna ha allt detta! För mig är det fantastiskt! Jag har längtat efter denna frihet länge, och nu har jag funnit den i Jesus, det är bra alltså!

1 kommentar:

  1. I just want to send a big hug to you! Love, your friend Candis!

    SvaraRadera