3 feb. 2009

Asvedin nio

Jag säger bara: vädret!!!









Sådana otroligt vackra dagar bör man vara ute i skidbacken, eller i skoterspåret för all del. Absolut inte sitta inne framför en dator och konteinervis med papper om Vietnam. Mitt arbete med landsrapporten jag ska skriva, går tro't eller ej, framåt! Jag har haft på tok för lång tid på mig att göra detta, och har därför inte fått någonting gjort. Nu har jag dock, som sagt, kommit igång och har endast historia, politik och religion kvar att skriva om!


JAg kan passa på att berätta lite om helgen, som inte blev riktigt som planerad. Jag åkte med bussen in till staden i fredags, för att gå på ungdomssamling. Tjugo minuter innan bussen hem skulle gå, bestämde jag mig för att stanna kvar och sova på frösön, hos Elia och Becka Johansson. Vi vomnade inte förrän runt klockan två, så jag var ganska trött nästa morgon, då vi klev upp kvart i tio. En riktigt ordentlig frukost åt vi, och sedan bar det efter ett par förseningar iväg hemåt.


Efter att ha varit hemma tre timmar åkte jag till Mårdsund för att äta middag med Johanssons, och efteråt ha möte där. En mycket trevlig Lördag. Söndagen spenderade jag med att från klockan tio till klockan halv elva på kvällen med Vietnam-rapporten.


Idag, tisdag, har jag haft en del av det svenska nationella provet, läsförståelsen kändes gå riktigt bra!

Roger över, roger ut

1 kommentar: