10 jan. 2009

Asvedin fyra

Inte blev det som jag tänkt mig, utan än bättre!


Hej hopp! Jag sitter här med träningsvärk och ont i magen, men med ett leende på läpparna. Vi åkte upp till fjälls igår kväll, där jag mest tog det lugnt, spelade lite på gitarren. Så där runt halv elva kom jag i säng. Min säng i husvagnen är så fantastiskt skön och sängkläderna så fluffiga - det är så mysigt att sova där, men det hörde egentligen inte hit... Jag tog sovmorgon till halv tio imorse och började dagen med frukost framför damernas första åk i Maribor. Därefter gav jag mig ut till skidbackarna och det -2 grader kalla, soliga vädret. Efter mitt första åk förstod jag vilken värdelös skiddag det skulle komma att bli, med stenhårt och isigt i backen och med rullande snöknular ovanpå det. Det och twintips m. runda stålkanter går inte ihop som det borde. Jag var inne i husvagnen igen redan efter två timmar.


Efter en promenad till Höglekardalen tillsammans med pappa och Mayken, bestämde jag mig för att åka till Elin. Så efter att ha tjatat på pappa, i något som kändes som en evighet, kom vi till slut iväg.


Min visit hos Elin var alldeles förträfflig, och vilken otroligt mysig lillasyster hon har! Vi pratade om allt och ingenting, drack tea och spelade wii - tokbra!


Så vad är planen inför imorgon? Skidor såklart... Jag gillar skidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar